Kauppaehdot

1. EHTOJEN SOVELTAMINEN

Nämä yleiset käyttöehdot koskevat kaikkia ROSE Bikesin verkkokaupan kautta tehtyjä tilauksia.

2. SOPIMUKSEN OSAPUOLET

Kauppasopimuksen toisena osapuolena toimii ROSE Bikes GmbH, Schersweide 4, 46395 Bocholt, Saksa, kaupparekisteri: Coesfeldin paikallinen tuomioistuin HRB 8315.
Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme kysymyksiin, valituksiin ja muuhun liittyen. Saksan hotline 00 800 22 77 55 55 (paikallista aikaa Ma-Pe 10-17.00, La. 10-13.00 ilmainen lankapuhelimista, matkapuhelimista kustannukset mahdollisia).
Our products and services are only directed to private consumers, we do not sell to commercial customers.

3. SOPIMUKSEN TEKEMINEN

Tuotteiden näyttäminen verkkokaupassa ei ole sitova tarjous. Vahvistamalla ja lähettämällä meille tilauksen teet laillisesti sitovan tilauksen ostoskorisi tuotteista. Tehtyäsi tilauksen saat välittömästi vahvistusviestin tilauksen vastaanottamisesta. Tämä ei kuitenkaan ole sitova tilausvahvistus. Ostosopimus tehdään hyväksyttyämme tilauksesi lähettämällä erillisen tilausvahvistuksen sähköpostitse n. kahden arkipäivän sisällä tai lähettämällä tilaamasi tuotteet.

4. SOPIMUKSEN SANAMUOTO

Säilytämme sopimuksen sanamuodon ja lähetämme sinulle sähköpostitse tilauksesi tiedot sekä yleiset kauppaehtomme. Tiedot viimeaikaisista tilauksistasi löytyvät asiakastililtäsi kirjauduttuasi sisään.

5. SOPIMUKSEN KIELI

For all orders from Germany the language of contract is German. When ordering from abroad, you can choose between German, English, Dutch, French and Italian as the language of contract.

6. PERUUTUSOIKEUS

6.1
Kuluttajilla on oikeus perua tilaus 30 päivän sisällä.

6.2 Peruutuskäytäntö

Peruutusoikeus
Voit perua sopimuksen 30 päivän sisällä ilman mitään syytä. Tilauksen peruutukseen oikeuttava aika on 30 päivää ja alkaa sinä päivänä jolloin sinä tai nimittämäsi kolmas osapuoli joka ei ole lähetti vastaanottaa tuotteet. Peruaksesi tilauksen sinun on ilmoitettava asiasta meille.

ROSE Bikes GmbH
- Customer Service –
Schersweide 4
46395 Bocholt
Germany

E-Mail: customerservice@rosebikes.com
Tel.: +49 28 71 - 27 55 - 55

Suomen asiakaspalvelu:
customerservice@rosebikes.com

Selvällä toteamisella (esimerkiksi kirjeellä, faksilla tai sähköpostilla) päätöksestäsi perua sopimus. Tähän voit halutessasi käyttää dokumenttia - Tilauksen peruutuslomake - mutta tämä ei ole pakollista. Käyttääksesi oikeutta tilauksen perumiseen ehdoissa olevan aikajakson sisällä, riittää että lähetät ilmoituksen käyttäväsi oikeutta perumiseen tämän aikajakson sisällä.

Sopimuksen perumisen seuraukset
Sopimuksen peruuntuessa meidän on hyvitettävä kaikki sinulta vastaanottamamme maksut toimituskulut mukaan lukien (pois lukien ylimääräiset toimituskustannukset, jotka johtuvat siitä, että valitsit eri toimitustavan kuin tarjoamamme edullisimman perustoimituksen). Teemme maksuhyvityksen niin pian kuin mahdollista, mutta viimeistään 14 päivän sisällä sopimuksesi purkamisen vastaanotosta. Maksun hyvitykseen käytämme samaa maksutapaa, jota käytit alkuperäistä maksuasi varten, ellei erikseen muusta olla sovittu. Emme ikinä veloita sinulta maksua hyvityksestä. Voimme jättää palauttamatta tilauksen maksun kunnes olemme vastaanottaneet tuotteet tai kunnes olet toimittanut todisteet tuotteiden takaisin lähettämisestä. Sinun on palautettava tai luovutettava tuotteet osoitteeseen

ROSE Bikes GmbH
- Logistics Centre -
Isselburger Str. 17
46395 Bocholt

Välittömästi eikä missään tapauksessa myöhemmin kuin 30 päivän sisällä sopimuksen perumisen ilmoittamisesta. Tuotteet on palautettu hyväksyttävän aikajakson sisällä, jos ne lähetetään ennen 30 päivän aikajakson loppumista. Olet velvollinen korvaamaan vain mahdollisen tuotteiden arvon alenemisen, joka johtuu tuotteiden sellaisesta käsittelystä, joka on muuttanut tuotteiden ulkonäköä, ominaisuuksia tai toimintoja. Lisätietoja palautuslähetyksen kustannuksista kohdassa 12.

6.3 Poikkeukset peruutusoikeuteen
Peruutusoikeus ei koske:

• Tuotteita, jotka eivät ole ennakkoon valmistettuja ja joiden valmistukseen liittyy merkittäviä asiakkaan valintoja tai vaatimuksia eikä tuotteita, jotka on selkeästi räätälöity ja valmistettu asiakkaan henkilökohtaisten toiveiden tai vaatimusten mukaan (esim. konfiguroitavat pyörät)
• Tuotteita, jotka tilataan maahantuojalta tai valmistajalta erikseen asiakkaan pyynnöstä
• Audio- ja videotuotteita sekä ohjelmistoja, jotka toimitetaan sinetöidyssä pakkauksessa ja joiden pakkaus on avattu

7. HINNAT JA TOIMITUSKULUT


7.1 Hinnat

Kaikki hinnat ilmoitetaan euroissa ja ne sisältävät toimitusmaan arvonlisäveron:

Saksa: ALV 19 % // alennettu ALV 7 % (VAT ID: DE 811 440 544)


7.2 Toimituskulut

a. Sivuillamme ilmoitetut hinnat eivät sisällä toimituskuluja. Lisätietoja on saatavilla osoitteesta: www.rosebikes.fi/shipping. Toimituskulut ilmoitetaan erikseen ostoskorissa ennen tilauksen maksamista. Toimituskulut jäävät ostajan maksettavaksi, ellei tilaus täytä ilmaisen toimituksen ehtoja.

b.Toimituskulut EU-maihin ja kansainväliset toimitukset

Tarjoamme useita eri toimitustapoja. Näet tarkemmat tiedot kulloinkin saatavilla olevista vaihtoehdoista tilausvaiheessa. Voit myös olla asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme.

c.Pyörien kuljettamisen erityisvaatimukset

Sähköavusteisia pyöriä ei voida toimittaa kaikkiin maihin. Mikäli tilausta ei voida toimittaa valitsemaasi kohdemaahan, ilmoitetaan tästä verkkokaupassa tilausvaiheessa. Voit myös pyytää lisätietoja asiakaspalvelustamme.



8. TOIMITUS

8.1. Toimitus Saksaan

Meillä on varastossa yli neljä miljoonaa kappaletta tuotteita valmiina toimitukseen. Varastossa olevat tuotteet voidaan yleensä lähettää seuraavana arkipäivänä tilaamisen jälkeen. Keskimäärin toimituksissa Suomeen kestää 4-5 arkipäivää ja korkeintaan 10 arkipäivää. Maksaessa ennakkomaksulla tilisiirrolla toimituksen aikajakso alkaa siitä hetkestä, kun maksutehtävä annetaan maksun lähettävälle pankille. Kaikilla muilla maksutavoilla toimituksen aikajakso alkaa kauppasopimuksen solmimisen yhteydessä ja loppuu aikajakson viimeiseen päivään. Jos aikajakson viimeinen päivä on sunnuntai tai kansallinen vapaapäivä toimituksen kohdemaassa, korvataan päivä seuraavalla arkipäivällä. Jos tilaamasi tuote ei olekaan saatavilla, ilmoitamme asiasta sinulle mahdollisimman nopeasti. Jälkitoimitus tilatuista tuotteista tehdään automaattisesti jos ensimmäisessä toimituksessa ei lähetetä kaikkia tilauksen tuotteita. Jos haluat tilaukseesi osatoimituksen, voit valita tämän vaihtoehdon tilausta tehdessäsi. Osatoimituksesta ei tule tavallisten toimituskulujen lisäksi ylimääräisiä maksuja.

8.2. Maailmanlaajuinen toimitus

Tilaus toimitetaan yleensä 4-5 arkipäivän sisällä, mutta viimeistään 10 arkipäivän sisällä tilauksen lähettämisestä (huomioi, että tämän lisäksi tullaus saattaa vaatia ylimääräistä aikaa EU:n ulkopuolisissa maissa). Tarkempaa tietoa toimitusajoista saat asiakaspalvelustamme sekä osoitteesta www.rosebikes.fi/shipping. Osatoimitus EU:n ulkopuolisiin maihin ei ole valitettavasti mahdollista.

Toimituksissa EU:n ulkopuolisiin maihin hinnoissa oleva ALV vähennetään summasta ennen laskutusta ja veloitusta. Toimituksissa Euroopan Yhteisön ulkopuolisiin maihin saattaa toimitukseen tulla kohdemaassa ylimääräisiä tullaus- ja verokuluja. Lisätietoja maahantuonnista ja tullaamisesta sekä siihen liittyvistä kustannuksista saat maasi tullista.

FTA free trade agreement EU:n kanssa:
ROSE Bikes ei ole valtuutettu vientiyritys eikä voi siten lisätä laskuun tuotteiden vientimerkintää. Kaikki alkuperämaat merkitään laskuun ja kuittiin tilanteissa, jolloin alkuperämaa saattaa vaikuttaa EU:n ulkopuolisessa kohdemaassa tuotteiden maahantuontiin. Lisätietoja tuotteiden maahantuonnista ja tullaamisesta saat oman maasi tullista.

9. MAKSUTAVAT

Hyväksymme seuraavat maksutavat:

Korttimaksu:

Hyväksymme korttimaksut MasterCard- ja VISA-korteilla. Suomessa maksamiseen voi käyttää sekä pankki- että luottokortteja. Anna tilausvaiheessa voimassa olevan kortin numero, CVC-koodi sekä voimassaoloaika. Kortilta tehdään veloitus vasta kun tuotteet lähetetään.

PayPal:

PayPal on turvallinen, helppo ja nopea maksutapa. Jos sinulla ei vielä ole Paypal-tiliä on sellaisen avaaminen helppoa. Voit rekisteröityä osoitteessa www.paypal.de/anmeldung ja linkittää Paypal-tiliin maksukorttisi tai tehdä Paypal-tilille tilisiirtoja. Veloitamme tilauksen summan Paypal-tililtäsi, kun vastaanotamme sinulta uuden tilauksen. Paypal-maksut ovat toistaiseksi mahdollisia vain EU:ssa.

Ennakkomaksu tilisiirrolla:

Kun valitset maksutavaksi ennakkomaksun tilisiirrolla, saat pian tilaamisen jälkeen erillisen sähköpostiviestin, josta löydät tilauksen maksutiedot. Kirjoita maksutiedoissa oleva viite maksun viestikenttään. Suorita maksu tavallisella euroalueen tilisiirrolla (SEPA-maksu), josta ei koidu sinulle ylimääräisiä kuluja. Pankkisi saattaa veloittaa käsittelykuluja jos teet maksun ulkomaanmaksutoiminnolla. Pankin tiedot: Stadtsparkasse Bocholt IBAN: DE 02 4285 0035 0000 1352 51 Swift/BIC: WELADED1BOH Markt 8 46399 Bocholt Germany

10. OMISTUKSENPIDÄTYS

Tuotteet pysyvät meidän omaisuutena siihen asti, että täysi maksu on suoritettu.

11. WARRANTY AND GUARANTEES

11.1
For all defects of the purchased item that occur during the warranty period, you have the legal right to rectification, repair or replacement. Besides, you can claim a reduction of the purchase price, withdrawal from the purchase agreement or compensation for damages instead of performance as well as replacement of your wasted costs in accordance with the statutory requirements. Exercising your right to a claim in the case of a defect shall be free of charge.

Important note: If you have purchased a complete bike from us, you are obliged to return the entire bike to make a warranty claim, and not just the defective components. Only then can we check whether the legal requirements for a warranty claim have been met.

11.2
In addition, we provide extended guarantees or services for certain products. These guarantees or services are in addition to your statutory rights towards us as your contracting partner in the event of a defect.

a. Crash Replacement Service for ROSE frames, ROSE forks and select ROSE wheels

If your ROSE frame, ROSE fork or ROSE wheel is covered by our ROSE Crash Replacement Service (as indicated in its product description) and it gets damaged or broken in an accident, we will replace your ROSE frame, fork or wheel with the same or comparable model of our current product range for 50% of the sales price within six years from the date of purchase. The replacement of frames or forks can only occur in our facility, you are not entitled to be sent a new frame or a new fork. The cost of installing the new frame or the new fork must be paid by you. We charge depending on the time required an hourly rate of 90 EUR (Switzerland: 120 CHF). Of course, you will receive a quote from us before we complete the replacement. You are welcome to bring your bike to us personally for the replacement of the fork or frame or to repair broken wheel spokes. If this is not possible, you can send the bicycle or wheel to us at your own cost (we will pay the cost of pick-up by the transport carrier and then add it to your final invoice) by making an appointment using this link: https://www.rosebikes.com/services/service-themen/service-termin-buchen. We will invoice you for the cost of pick-up and return transportation together with the costs for installation. You can find the transportation costs (one-way) here: https://www.rosebikes.com/shipping. We are also happy to send you a new ROSE wheelset at your own cost. This service only covers damages that are not subject to additional insurance. In case of a replacement, we will replace your ROSE frame, fork, or wheelset with the same or the nearest model, if the original product is not available. In this case, you are not entitled to receive an original product or to get a replacement for non-longer compatible components. The ownership of replaced, defective components – especially of frames, forks and wheels – will be transferred to ROSE Bikes GmbH during the process of the Crash Replacement Service. We will properly dispose of replaced components, frames, forks and wheels at our own expense.
The Crash Replacement Service can only be applied to the first owner of the bike and can’t be transferred.
The service provider is ROSE Bikes GmbH, Schersweide 4, 46395 Bocholt.

b. ROSE Recycling Guarantee

At some point, even the best bike reaches the end of its life cycle. In order to ensure that recyclable materials are reused in an environmentally-friendly manner and that non-recyclable materials are disposed of properly, we work continuously and intensively with suitably qualified partners and service providers to optimise the environmental balance at this point. As soon as the life cycle of a ROSE bicycle ends, we take care of the professional disassembly and separation of all materials used. This means that recyclable materials are returned to the recycling loop or are disposed of properly. The disassembly and recycling are free of charge for you. You can return the bike to any Store or Touchpoint or send it back to us at your own expense. If you wish, we can arrange for the packed bike to be collected - just book the collection via our service appointment tool and we will only send you an invoice for the shipping costs. (https://www.rosebikes.fi/shipping. During the disassembly and recycling guarantee process, the ownership of the bicycle being disposed will pass to ROSE Bikes GmbH. There is no entitlement to the return of individual components, to the use of specific service providers or to an itemised statement of disposal. Should the condition of the bike permit repair and further use in charitable or social projects, we reserve the right to fix up the bike and give it to such a project.
The guarantor is ROSE Bikes GmbH, Schersweide 4, 46395 Bocholt.


c. Manufacturer’s Guarantees and Commercial Guarantees

All guarantees expressly specified are additional manufacturer’s guarantees or commercial guarantees. The type of guarantee is stated on the product page. Wear and improper use shall not be covered by these additional manufacturer’s guarantees or commercial guarantees (unless otherwise specified on the product page). In order to make a claim under guarantee, please send the defective product together with a proof of purchase and a description of the defect to: ROSE Bikes GmbH, 46393 Bocholt, Germany.
Important note: If you have purchased a complete bike from us, you are obliged to return the entire bike to make a guarantee claim, and not just the defective components. Only then we can check whether the legal requirements for a guarantee claim are met.

12. RETURNS / RETURN COSTS

Our packaging is also suitable for return shipments. A pre-paid returns label is enclosed in all our parcels that are shipped to Germany, Switzerland and Liechtenstein. For the return/complaint of online orders please enter your customer account . If you want to return or complain about a cash purchase, please click here to be redirected to the right portal. Simply hand the parcel over to the post office with the returns label on it. Please also include the completed returns form. When requesting a return, the goods may also be picked up at your address if need be. Returns from EU Member States, Switzerland and Liechtenstein are only free of charge when using our returns label or when a pick-up has been arranged by us. When returning goods from other third countries, you will bear the direct costs of returning the goods as well as the return customs clearance.

The use of the returns procedure offered is not mandatory for effective exercise of your right of withdrawal.

In order to create a return label, please select the country from which you want to send the return:


13. Kuljetusvauriot/valitukset

Ilmoita meille välittömästi jos huomaat kuljetusvaurioita tilauksessasi. Jos saat vaurioituneen paketin, avaa se välittömästi kun paketin toimittanut henkilö on paikalla ja pyydä vahvistusta siitä, että paketti oli vaurioitunut jo toimitettaessa. Todistuksen ottamatta jättäminen kuljetusvauriosta ei vaikuta lakisääteisiin takuuoikeuksiisi. Mikäli sinulla on kysymyksiä voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Käytä aina palautusosoitekorttiamme lähettäessäsi takaisin meille tuotteita (paitsi pyörät). Jos sinulla on vaatteisiin liittyvä reklamaatio, pese käytetty vaate ennen palautusta. Jos palautat kypäriä tai kenkiä, käytä pakettia jossa tuote toimitettiin, eikä pelkästään tuotteen omaa laatikkoa. Huomioi, että mainitut ehdot eivät ole vaatimuksia peruutusoikeuden tai takuuoikeuksien käyttöön. Ota pyöriin liittyvissä valituksissa yhteyttä asiakaspalveluumme.

14. JURIDINEN VALINTA

14.1
Kaikkia ROSE Bikes GmbH:n ja asiakkaan välillä solmittuja sopimuksia koskee Saksan laki. Yhtyneiden Kansakuntien kansainvälisiä tuoteostoksia koskeva yleissopimus ei ole voimassa (”Vienna UN Convention”). Jos asiakkaan kotipaikkakunta ei ole Saksassa, vaan toisessa EU-maassa, ovat tämän maan määräykset ja kuluttajansuojalaki voimassa, mikäli nämä antavat asiakkaalle lisäoikeuksia verrattuna saksalaiseen lainsäädäntöön. (Pykälä 6, Luku 2, Rooma I -asetus).

14.2
Jos asiakas on yritys, ratkaistaan kaikki juridiset toimenpiteet sopimukseen liittyen Düsseldorfissa.

15. LINKIT

Verkkosivuilta kolmansien osapuolien sivuille ohjautuvien linkkien takaa avautuvien sivujen sisällöt ovat kyseisten sivustojen ylläpitäjien vastuulla. ROSE Bikes on tarkastanut linkitetyt sivut linkin luomishetkellä. Tästä huolimatta ROSE Bikesilla ei ole mitään vaikutusvaltaa linkitettyjen sivujen sisältöön eikä ROSE Bikes ota kyseisten sivujen sisällöstä minkäänlaista vastuuta. Lisäksi ROSE Bikes tarkastaa linkitettyjen sivujen sisällön tasaisin väliajoin ja poistaa välittömästi linkin mikäli sivun sisältö rikkoo sopimuksia tai on muutoin sopimatonta.

16. MUUT EHDOT

16.1
Paino, koko ja ominaisuudet ovat valmistajien määrittelemiä yksityiskohtia. ROSE Bikes pidättää oikeuden toimittaa tuotteita, joissa on teknisiä parannuksia kuten väripoikkeamia. Kirjoitusvirheet tai vahingossa annetut väärät tiedot eivät ole sitovia. Toimitukset ovat riippuvaisia varastotilanteesta.
16.2
Verkkovälitteinen riidanratkaisu (ODR) artiklan 14 pykälän 1 mukaisesti: Euroopan Komissio on avannut verkkopalvelun riidanratkaisuun. Palvelu löytyy osoitteesta https://ec.europa.eu/consumers/odr/. 
Teemme aina parhaamme, jotta sopimuksiin liittyvät riidat saataisiin ratkaistua. Lisäksi olemme päättäneet olla osallistumatta välimiesmenettelyihin, sillä emme ole velvollisia osallistumaan niihin. Ensisijaisesti pyrimme löytämään kaikkia osapuolia tyydyttävän ratkaisun asiakaspalvelumme kautta. Asiakkaat voivat aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

16.3
With regard to our promotional vouchers or discount codes, the respective terms and conditions apply.




17 . YLEISET KÄYTTÖEHDOT MY BIKE -SIVULLE, TUOTEARVOSTELUIHIN JA KOMMENTOINTIIN OSOITTEESSA ROSEBIKES.FI

17.1
Näiden foorumien tarkoitus on pyöräilijöiden välinen kommunikointi. Siksi odotamme kunnioittavaa käytäntöä kaikilta käyttäjiltä.

17.2
Viestit julkaistaan käyttäjän nimellä tai käyttäjänimellä sekä käyttäjän valitsemalla profiilikuvalla.

17.3
Älä kirjoita viestejä, joissa on muiden ihmisten yksityisyyttä vahingoittavaa tai lainvastaista sisältöä.

17.4
Ennen muita henkilöitä sisältävien kuvien, videoiden tai tietojen lähettämistä käyttäjän on kysyttävä kyseisiltä henkilöltä tähän lupa. Käyttäjä julkaisee tiedot, ei ROSE. Käyttäjänä sinun on selitettävä henkilöille minkä tiedon olet julkaisemassa ja missä.

17.5
Henkilöllisyystodistuksia tai muuta arkaluontoista tietoa ei saa julkaista.

17.6
Pidätämme oikeuden poistaa näitä käyttöehtoja loukkaavan sisällön ja estää käyttäjältä jatkossa pääsy My Bike -palveluun.

YRITYKSEN TIEDOT

ROSE Bikes GmbH 
Schersweide 4 
46395 Bocholt 
Saksa 
Puh.: +49 (0) 28 71 / 27 55 55 
Sähköposti: customerservice@rosebikes.com
Yrityksen kotikunta: Bocholt  
Yritysrekisteri: HRB 8315, Coesfeldin käräjäoikeus 
Yrityksen johto: Erwin Rose, Stefanie Rose, Thorsten Heckrath-Rose
VAT ID no.: DE 811 440 544
WEEE-Reg.-No. :
DE 26905420, NL WEEENL0592, BE 454237, DK DE811440544, FR M2976, GB WEE/BU3548YD, AT GLN 9008391794660, ERA 40544, SE 556552-7487

LUCID Reg.-Nr: DE2407933160043



Version: 03/2024