•  50 000 tuotetta saatavilla heti toimitukseen
  •  Ilmainen palautus (kaikista EU-maista)
  •  Henkilökohtaista neuvontaa pyörän hankintaan
  •  30 päivän palautusoikeus
  •  Pyörät kootaan Saksassa

Powerbar
Nesteiden nauttiminen kestävyysurheilun aikana

Jälleen kerran Tour de France pistää ammattipyöräilijät koetukselle. Matkaa kertyy kisan aikana yhteensä 3521 km, pisimmät etapit ovat yli 220 km ja rajuimmalla vuoristoetapilla on 4600 nousumetriä. Nämä numerot kuvailevat hyvin kuinka suuri koitos Tour on kilpailijoille. Sesongin kohokohdassa Ranskassa nestetasapainon ylläpito tulee olemaan jälleen tärkeässä roolissa ammattilaistallien ravintosuunnittelussa. Riittämättömällä nesteiden nauttimisella rasituksesta tulee rankempaa kuin sen tarvitsisi olla! Tämä on asia, jonka lähes jokainen urheilija on joskus kokenut.

Hikoilu on yksi kehon tärkeimmistä mekanismeista kehon ylikuumentumisen estämiseksi. Kovatempoiset ja pitkät kestävyyssuoritukset korkeissa lämpötiloissa voivat johtaa kovaan hikoiluun. Hikoilun määrä vaihtelee urheilusuorituksen rankkuuden, ympäröivien olosuhteiden (muun muassa sää, ilmankosteus, korkeus merenpinnasta), urheilijan kunnon, kehon painon ja monien muiden muuttujien mukaan 0,5 litran ja yli 2 litran välillä tunnissa suorituksen aikana.

Nestetasapainon heikkeneminen on yksi yleisimmistä uupumisen ja suorituskyvyn laskun aiheuttajista pitkissä urheilusuorituksissa. Jo 3 %:n lasku kehonpainossa hikoilun kautta (suhteessa painoon ennen suoritusta) voi vakavasti häiritä fyysistä ja henkistä suorituskykyä – erityisesti kuumassa säässä. Siksi on erittäin tärkeää nauttia oikea määrä nestettä ennen urheilusuoritusta, sen aikana ja sen jälkeen.

Tutustu valikoimaamme!